Κίνηση για την προστασία των δικαιωμάτων των πεζών

http://www.tovima.gr/society/article/?aid=523060

Πολύ καλές επισημάνσεις, αλλά δεν αιτιολογούν τον κίνδυνο οτι "η υλοποίηση του έργου θα σημάνει την οριστική καταστροφή της Αθήνας".

Οι δυο πλευρές χρησιμοποιούν διαφορετική ορολογία. Οι μεν υπέρ μιλάνε για "Ξανασκέψου την Αθήνα", δηλαδή ανάπλαση του κέντρου, ενώ οι κατά παραμένουν στην "Πεζοδρόμηση της Πανεπιστημίου". Αν το έργο ήταν απλά μια πεζοδρόμηση, δεν θα κόστιζε 90 εκατομμύρια, αλλά πολύ λιγότερο.

Κυκλοφοριακές μελέτες έχουν ήδη γίνει από το ΥΠΕΚΑ, όχι από ιδιώτες. Η πεζοδρόμηση καθεαυτή έχει προωθηθεί από το ΥΠΕΚΑ. Δεν ήρθε ουρανοκατέβατη από το ίδρυμα Ωνάση.

Εκτός όμως από επιπλέον μελέτες, θα πρέπει να γίνουν και πιλοτικές δοκιμές. Ας πεζοδρομήσουν την Πανεπιστημίου δοκιμαστικά μερικές μέρες το χρόνο, ή όλο τον Αύγουστο και να δούμε τι θα γίνει. Ας κάνουν τις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις πρώτα με φθηνό και αντιστρέψιμο τρόπο και μετά να ρίξουν τα πολλά μπετά. Ας διώξουν τα παρκαρισμένα Ι.Χ. από τις λεωφορειολωρίδες της Αλεξάνδρας.

Πριν κάνουν τον πεζόδρομο όλων των πεζόδρομων, γιατί δεν κάνουν έναν αξιοπρεπή ποδηλατόδρομο στην Αθήνα (δεν έχει κανένα); Ας δείξει η πολιτεία κάποιο ενδιαφέρον για την κατάσταση της πεζή μετακίνησης. Πώς να εμπιστευτώ οτι μια "πεζοδρόμηση" 90 εκατομμυρίων θα λύσει κάποιο πρόβλημα όταν τα πεζοδρόμια της πόλης είναι συνεχώς κατειλλημμένα με κάθε είδους οχήματα και όταν τα μηχανάκια κάνουν σλάλομ με τους πεζούς έξω απ' τους σταθμούς του μετρό και σε κάθε πεζοδρόμιο μεγάλης συγκοινωνιακής αρτηρίας;

Να χρηματοδοτήσουν την ανάπλαση της Πανεπιστημίου από κλήσεις. Τότε μόνο θα πιστέψω οτι ενδιαφέρονται για τους πεζούς.

Ας πούμε οτι ο δήμος έχει έσοδα 20 ευρώ για κάθε κλήση και έξοδα 100 ευρώ τη μέρα για κάθε υπάλληλο (για να μην απαιτήσω δημοτικούς αστυνόμους). Αν ένας υπάλληλος γράφει 30 κλήσεις την ημέρα (μια κάθε 10 λεπτά για 5 ώρες), τότε ο δήμος θα έχει καθαρά έσοδα 500 ευρώ τη μέρα από κάθε υπάλληλο που γράφει κλείσεις. Χρειάζονται 180000 ανθρωπο-ημέρες για να βγουν τα 90 εκ. ευρώ, δηλαδή ~500 ανθρωποέτη. Επομένως αρκεί ένας χρόνος με 500 υπαλλήλους για να βρεθούν τα χρήματα της ανάπλασης. Αλλά θα μου πεις, αφού μπορούν να τα πάρουν τζάμπα από το ΕΣΠΑ, γιατί να κοπιάσουν;

Διόρθωσα λίγο τα νούμερα. Είχα γράψει μια κλήση κάθε 10 λεπτά Χ 5 ώρες = 60 κλήσεις. Είναι 30.
Θα επανέλθω στην οικονομική πλευρά των κλήσεων και των παραβάσεων στάθμευσης.

Εκείνο που δεν βρήκα να έχει σχολιαστεί είναι κατά πόσο θα είναι πραγματικός πεζόδρομος ή πεζόδρομος -μαϊμού όπως οι περισσότεροι στην Αθήνα, με διάφορα τροχοφόρα κυρίως μηχανάκια να μην σε αφήνουν να χαλαρώνεις, χώρις τα ατυχήματα ακόμη και θανατηφόρα που έχουν συμβεί στους πεζόδρομους. Θα είναι ακόμη μια κοροϊδία ή κάτι πραγματικά πιλοτικό; Η εμπειρία λέει ότι πάλι μισός πεζόδρομος μισός δικυκλόδρομος μηχανοκίνητων θα γίνει/