Κίνηση για την προστασία των δικαιωμάτων των πεζών

Προωθείται από 15 Ιουνίου η παρακάτω επιστολή (με τις πρώτες υπογραφές) που απευθύνεται στο δήμο Νέας Ιωνίας για την απαξίωση του δημόσιου χώρου. Πρέπει κάτι να γίνει άμεσα. Όποια/όποιος θέλει, μπορεί να στείλει το όνομα της/του ότι συμφωνεί(να προστεθεί στις υπογραφές). Η ΕΠΙΣΤΟΛΉ ΜΑΖΊ ΜΕ ΤΙΣ ΠΡΏΤΕΣ ΥΠΟΓΡΑΦΕΣ (48 ΠΡΏΤΕΣ) ΚΑΤΑΤΈΘΗΚΕ ΣΉΜΕΡΑ ΣΤΟ ΔΗΜΑΡΧΕΊΟ. Η επόμενη κατάθεση υπογραφών προγραμματίζεται τέλη Σεπτεμβρίου.

Επιστολή

Αξιότιμη κυρία Δήμαρχε,
Αξιότιμες/οι κυρίες/κύριοι Αντιδήμαρχοι,
Αξιότιμα μέλη του δημοτικού συμβουλίου,
Αξιότιμες/οι κυρίες/κύριοι των δημοτικών παρατάξεων,

Δεν θα μακρηγορήσουμε, αν και οι αφορμές αφθονούν: τα παιδιά στη Νέα Ιωνία έχουν ελάχιστους χώρους να συναντηθούν, να παίξουν, να χαρούν, τα τραπεζοκαθίσματα εξαπλώνονται συνεχώς σε βάρος της ελεύθερης, ανεμπόδιστης κίνησης αλλά και στάσης των πεζών,
τα αυτοκίνητα έχουν κατακλύσει το χώρο είτε κινούμενα - συχνά χωρίς σεβασμό για τους ευάλωτους χρήστες του δρόμου (χαρακτηριστικό παράδειγμα οι διαβάσεις) - ή συχνά σταθμεύοντας παράνομα, δημιουργώντας προβλήματα και κινδύνους τόσο για τους άλλους οδηγούς αλλά και για τους πεζούς.
Γενικώς ο δημόσιος χώρος έχει απαξιωθεί. Παραμελημένος, βρώμικος, θορυβώδης, κατειλημμένος. Εξάλλου όποιος εμφανίζεται πιο γρήγορος, πιο ισχυρός, πιο πονηρός έχει τις μεγαλύτερες πιθανότητες να τον καταλάβει, για την εξυπηρέτηση των συμφερόντων του με την ανοχή συχνά των αρχών αλλά και των πολιτών.
Έχουν γίνει πολύ λίγα πράγματα, όπως φαίνεται, και από την τωρινή δημοτική αρχή και από τις προηγούμενες που ελάχιστη θετική επίδραση έχουν στην καθημερινότητα του πολίτη. Οι παρεμβάσεις περιορίζονται κυρίως σε θέματα καθαριότητας και αισθητικής.
Για να βελτιωθεί ριζικά η κατάσταση, χρειάζεται να τεθούν προτεραιότητες: πρώτα οι άνθρωποι και μετά οι μηχανές,
πρώτα τα παιδιά και οι ευάλωτες ομάδες πληθυσμού και μετά οι μεγάλοι, πρώτα η ποιότητα ζωής και μετά τα οικονομικά συμφέροντα.
Κάποιες ενέργειες που θεωρούμε ότι θα έχουν άμεση θετική επίδραση στην καθημερινότητα του πολίτη και σας τα προτείνουμε (για την υλοποίησή τους μπορεί να χρειάζεται η συνεργασία με την Περιφέρεια, το Υπουργείο Μεταφορών και Υποδομών, την Αστυνομία, Τροχαία και μη ή και με άλλους φορείς) με αφορμή και τα ΣΒΑΚ (σχέδια βιώσιμης αστικής κινητικότητας):
Γενικό όριο στην πόλη τα 30 χιλιόμετρα (σε περίπτωση σύγκρουσης οχήματος με πεζό με ταχύτητα 50 χιλιομέτρων την ώρα οι πιθανότητες να σκοτωθεί ο πεζός είναι 80%, ενώ με 30 πέφτουν στο 10%), για να μπορούν να κινούνται μαζί μηχανοκίνητα οχήματα, ποδήλατα και πατίνια. Στις οδούς που περικλείουν σχολεία (αν δεν είναι πεζόδρομοι) ανώτατη ταχύτητα 20 χιλιόμετρα την ώρα.
Στις οδούς στις οποίες τα πεζοδρόμια δεν έχουν πλάτος ενάμιση μέτρο ( ή δεν μπορούν να διαμορφωθούν με πλάτος τουλάχιστον ενάμισι μέτρο, όπως ορίζεται από τη νομοθεσία) να μετατρέπονται σε δρόμους ήπιας κυκλοφορίας, δηλαδή προτεραιότητα στους πεζούς, ανώτατη ταχύτητα κίνησης των οχημάτων τα 20 χιλιόμετρα, ενώ επιτρέπονται και τα παιχνίδια.
Όμορφα καθαρά πάρκα και πολλές παιδικές χαρές που καλούν τα παιδιά να αφήσουν κινητά και υπολογιστές και να βγουν έξω να απολαύσουν με την παρέα τους τη ζωή. Εκτεταμένες πεζοδρομήσεις. Πεζόδρομοι που μπορούν τα παιδιά να παίζουν, οι πεζοί μπορούν να κινούνται άνετα, αλλά και να μπορούν να στέκονται, να μπορούν να καθίσουν, να μπορούν να συζητήσουν, να παρατηρήσουν, να συλλογιστούν.
Ειδική μέριμνα για τις ευάλωτες ομάδες του πληθυσμού (άνθρωποι με κινητικές δυσκολίες, τυφλοί, ηλικιωμένοι κλπ). Για παράδειγμα συνεχείς διαδρομές χωρίς εμπόδια με ράμπες που εφαρμόζουν στο οδόστρωμα, απελευθέρωση των διαδρομών όδευσης τυφλών από τραπεζοκαθίσματα και άλλα εμπόδια, συνεχής λειτουργία του ανελκυστήρα (όχι διακοπή λειτουργίας για παράδειγμα σε ημέρες απεργίας) και των κυλιόμενων κλιμάκων στο σταθμό του ηλεκτρικού της Νέας Ιωνίας, τουλάχιστον την ημέρα.
Δημιουργία ασφαλών διαβάσεων με κατάλληλες διαμορφώσεις( παραδείγματος χάριν στένευση του οδοστρώματος στο σημείο της διάβασης με ανάλογη προέκταση του πεζοδρομίου) των οδών. Διαβάσεις οι οποίες τακτικά να επαναβάφονται.
Δημιουργία εκτεταμένου δικτύου ποδηλατοδρόμων, διαχωρισμένων από την υπόλοιπη κυκλοφορία, έτσι ώστε η ποδηλάτισσα και ο ο ποδηλάτης να νιώθουν ασφάλεια.
Γενικώς, μέτρα ενίσχυσης του περπατήματος και της χρήσης ποδηλάτου αλλά και των μέσων μαζικής μεταφοράς και αντίστοιχα μέτρα αποθάρρυνσης της χρήσης ιδιωτικών μηχανοκίνητων μέσων.
Συνεργασία με την Τροχαία και γενικώς την Αστυνομία, αφού βασικός όρος για την επιτυχία πολλών από τα παραπάνω είναι η συνεπής αστυνόμευση, βασικός παράγοντας επιτυχίας στο εξωτερικό (όχι "θέμα Παιδείας" , όπως πολύ εύκολα υποστηρίζεται εδώ, στην Ελλάδα).
Δεν χρειάζεται να επιδείξετε πρωτότυπη σκέψη, άλλωστε τα παραδείγματα καλών πρακτικών, κυρίως από το εξωτερικό, αφθονούν, παραδείγματα και πρακτικές που εύκολα μπορούν να αντιγράφουν (αναφέρθηκαν κάποια πιο πάνω). Επίσης, μπορείτε να δανειστείτε το όραμα. Εσείς αρκεί να πρωτοτυπήσετε όσον αφορά την πολιτική βούληση, να πάρετε δηλαδή αποφάσεις και να προχωρήσετε χωρίς παρεκκλίσεις στο έργο σας.
Κλείνοντας: δυστυχώς οι φωνές που έχουν δίκιο συχνά είναι πιο χαμηλής έντασης. Πολλές και πολλοί άλλες και άλλοι θα ήθελαν να συνυπογράψουν, αλλά για διάφορους λόγους, αν και συμφωνούν, διστάζουν να εμφανιστεί το όνομά τους. Νομίζουμε όμως, ότι και αυτές οι υπογραφές, οι οποίες μαζεύτηκαν σε σύντομο χρονικό διάστημα, κάτι έχουν να πουν και περιμένουν, βεβαίως, να τις ακούσετε.

Με εκτίμηση,

Κάτοικοι Δήμου Νέας Ιωνίας

ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΔΗΜΑΣ
ΤΙΝΑ ΠΑΠΑΔΗΜΗΤΡΙΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΚΑΜΑΡΙΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΛΕΝΗ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ
ΝΕΚΤΑΡΙΟΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΤΟΣ
ΕΥΑΓΓΕΛΗ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΔΕΣΠΟΙΝΑ ΚΟΣΜΕΤΑΤΟΥ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΒΑΡΘΟΛΟΜΑΤΟΣ
ΜΑΡΙΑ ΔΗΜΑ
ΧΑΡΑ ΔΗΜΑ
ΜΑΡΙΛΙΤΑ ΧΑΤΖΗΜΠΟΝΤΟΖΗ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΣΥΡΟΣ
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ
ΔΙΟΝΥΣΙΑ ΒΡΥΩΝΗ
ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΕΛΗΣ
ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΟΠΟΥΛΟΥ
ΜΑΡΙΑ ΠΑΠΑΔΟΠΟΥΛΟΥ
ΣΠΥΡΟΣ ΜΟΥΖΑΚΙΤΗΣ
ΘΟΔΩΡΗΣ ΘΕΟΧΑΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΕΛΙΝΑ ΒΑΤΙΔΟΥ
ΕΣΜΕΡΑΛΔΑ ΚΑΜΠΟΥ
ΕΛΕΝΗ ΡΑΧΙΩΤΗ
ΙΓΝΑΤΙΟΣ ΑΥΓΕΡΙΝΟΣ
ΚΥΡΙΑΚΟΣ ΑΡΓΥΡΟΠΟΥΛΟΣ
ΠΑΝΤΕΛΗΣ ΕΥΓΕΝΙΔΗΣ
ΓΑΡΥΦΑΛΙΑ ΚΑΡΥΔΗΜΟΣ
ΑΜΑΛΙΑ ΠΡΟΒΕΛΕΓΚΙΟΥ
ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΖΑΧΑΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΧΡΗΣΤΟΣ ΑΗΔΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΙΩΑΝΝΗΣ ΠΑΤΕΡΑΚΗΣ
ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΝΤΟΥΖΓΟΣ
ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΤΡΙΑΝΤΗΣ
ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΣΥΡΡΑΦΟΣ
ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΤΑΥΡΙΑΝΙΔΟΥ
ΦΙΛΙΤΣΑ ΝΙΚΟΛΑΙΔΟΥ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ ΚΟΥΖΟΥΛΤΖΙΩΤΗΣ
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΖΕΠΠΟΣ
ΒΑΣΊΛΕΙΟΣ ΤΖΙΤΖΙΒΑΣ
ΧΑΡΗΣ ΑΗΔΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΑΓΓΕΛΟΣ ΑΗΔΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΣΠΥΡΙΔΟΥΛΑ ΚΑΡΑΘΑΝΑΣΟΠΟΥΛΟΥ
ΑΘΑΝΑΣΙΑ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΟΥ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΜΑΚΡΗΣ
ΜΑΡΙΑ ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ
ΑΓΑΜΕΜΝΩΝ ΧΑΤΖΗΙΩΑΝΝΟΥ
ΘΕΌΔΩΡΟΣ ΜΑΝΔΑΛΗΣ
ΕΛΕΝΑ ΣΚΟΡΔΙΛΗ
ΜΑΡΙΑ ΑΗΔΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
ΕΛΕΝΗ ΜΑΚΡΗ
ΘΩΜΑΣ ΚΑΙΝΟΥΡΓΙΟΣ
ΒΑΓΓΕΛΗΣ ΡΟΛΟΓΗΣ
ΑΝΑΣΤΑΣΙΑ ΣΙΔΗΡΟΠΟΥΛΟΥ
ΦΕΝΙΑ ΜΕΝΕΞΗ
ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΕΤΡΑΤΟΣ

Σχόλια

Οι πρώτες υπογραφές θα κατατεθούν αρχές Ιουλίου και θα γίνει επανακατάθεση υπογραφών τέλη Σεπτεμβρίου.

Υπάρχουν αρκετοί/ές πολίτες στο δήμο μας που διστάζουν για διάφορους λόγους να συνυπογράψουν, να εμφανιστεί δηλαδή το όνομά τους. Είναι και ένα ενδεχόμενο που έχει τεθεί και στο κείμενο προς υπογραφή.