(Σημείωση: Ο παρακάτω πίνακας περιεχομένων δεν αποτελεί το τελικό
κείμενο, διότι εκκρεμούν ορθογραφικές και συντακτικές διορθώσεις)

ΠΙΝΑΚΑΣ ΠΕΡΙΕΧΟΜΕΝΩΝ
ΙΒ’ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ A΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΝΖ΄
Πέμπτη 5 Ιουνίου 2008

ΘΕΜΑΤΑ
Α. ΕΙΔΙΚΑ ΘΕΜΑΤΑ
1. Επικύρωση Πρακτικών, σελ.
2. Άδεια απουσίας της Βουλευτή κ. Α. Διαμαντοπούλου, Η. Τσαβλαρίδη και
Μ. Μπόλαρη, σελ.
3. Ανακοινώνεται ότι τη συνεδρίαση παρακολουθούν μαθητές από τα
«Εκπαιδευτήρια Δούκα», το Δημοτικό Σχολείο Παλαιοχώρας, Ελύρου και
Καντάνου Χανίων, το Δημοτικό Σχολείο Λιβαδίων Χίου και το 2ο Δημοτικό
Σχολείο Γυθείου, σελ.
4. Ειδική Ημερήσια Διάταξη.
Συζήτηση επί της «Ετήσιας Εκθέσεως 2007» του Συμβουλίου Αποδήμου
Ελληνισμού, σελ.
5. Ανακοινώνεται ότι παρευρίσκονται στη συνεδρίαση από το Συμβούλιο
Απόδημου Ελληνισμού οι κ. Σ. Ταμβάκης, Χ. Κουβέλης, Κ. Μενεγάκης, Θ.
Σπυρόπουλος, Ν. Νικολαϊδης, Γ. Αμαραντίδης, Γ. Αγγελόπουλος, Ο.
Σαραντοπούλου, Κ. Δημητρίου, Δ. Βαφειάδης και άλλα δέκα μέλη, σελ.
6. Επί Διαδικαστικού θέματος, σελ.


Β. ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
1. Κατάθεση αναφορών, σελ.
2. Απαντήσεις Υπουργών σε ερωτήσεις Βουλευτών, σελ.
3. Ανακοίνωση του δελτίου επικαίρων ερωτήσεων της Παρασκευής 6 Ιουνίου
2008, σελ.
4. Συζήτηση επικαίρων ερωτήσεων.
α) Προς την Υπουργό Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, i) σχετικά με
τις αυξήσεις των μισθών στους εργαζόμενους στην Εθνική Τράπεζα, την
κλαδική σύμβαση στον τραπεζικό τομέα κ.λπ., σελ.
ii) σχετικά με την αντιμετώπιση των προβλημάτων των οικιστών του
«Ηλιακού Χωριού» της Πεύκης, την αναβάθμιση της περιοχής κ.λπ.
β) Προς τον Υπουργό Ανάπτυξης, σχετικά με τις κινητοποιήσεις των
κατοίκων στον Ατμοηλεκτρικό Σταθμό της Δ.Ε.Η. Αγίου Δημητρίου Κοζάνης
κ.λπ., σελ.
γ) Προς τον Υπουργό Μεταφορών και Επικοινωνιών, σχετικά με την προστασία
των πεζών κ.λπ., σελ.
δ) Προς τον Υπουργό Εθνικής Άμυνας, σχετικά με την επέκταση της διάταξης
για κατ’ εξαίρεση μετάθεση πυρόπληκτων στρατεύσιμων του Νομού Ηλείας για
όλες τις ΕΣΣΟ που θα καταταγούν το 2008, σελ.
ε) Προς τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας, Αιγαίου και Νησιωτικής
Πολιτικής, σχετικά με τη βελτίωση του προβλήτα Φανερωμένης Σαλαμίνας
κ.λπ., σελ.

Γ. ΝΟΜΟΘΕΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ
1. Κατάθεση Εκθέσεων Διαρκών Επιτροπών.
α) Η Διαρκής Επιτροπή Κοινωνικών Υποθέσεων καταθέτει την ‘Εκθεσή της στο
σχέδιο νόμου του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών: «Κύρωση του
Μνημονίου κατανόησης μεταξύ του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών
της Ελληνικής Δημοκρατίας και του Υπουργείου Πληροφορικής και
Επικοινωνιών της Δημοκρατίας της Κορέας για συνεργασία στους τομείς
τηλεπικοινωνιών και τεχνολογιών πληροφορικής και επικοινωνιών»., σελ.
β) Η Διαρκής Επιτροπή Δημόσιας Διοίκησης, Δημόσιας Τάξης και Δικαιοσύνης
καταθέτει την ‘Εκθεσή της στο σχέδιο νόμου του Υπουργείου Εσωτερικών:
«Ρύθμιση θεμάτων προσωπικού της Ελληνικής Αστυνομίας», σελ.
2. Κατάθεση Σχεδίου Νόμου.
Οι Υπουργοί Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Εξωτερικών και
Δικαιοσύνης κατέθεσαν σχέδιο νόμου: «Κύρωση του πρωτοκόλλου 1996 σχετικά
με την τροποποίηση της Σύμβασης για τον περιορισμό της ευθύνης για
ναυτικές απαιτήσεις 1976», σελ.

ΟΜΙΛΗΤΕΣ
Α. Επί της Ειδικής Ημερήσιας Διάταξης:
ΑΥΓΕΝΑΚΗΣ Ε., σελ.
ΒΕΛΟΠΟΥΛΟΣ Κ., σελ.
ΓΕΙΤΟΝΑΣ Κ., σελ.
ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ Α., σελ.
ΓΚΑΤΖΗΣ Ν., σελ.
ΔΡΑΓΩΝΑ Θ., σελ.
ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ Α., σελ.
ΚΑΡΑΟΓΛΟΥ Θ., σελ.
ΚΑΡΠΟΥΖΑΣ Α., σελ.
ΚΑΣΣΙΜΗΣ Θ., σελ.
ΚΟΥΡΑΚΗΣ Α., σελ.
ΛΕΒΕΝΤΗΣ Α., σελ.
ΛΕΓΚΑΣ Ν., σελ.
ΜΠΕΓΛΙΤΗΣ Π., σελ.
ΜΠΟΛΑΡΗΣ Μ., σελ.
ΝΙΚΗΤΙΑΔΗΣ Γ., σελ.
ΝΙΩΤΗΣ Γ., σελ.
ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ Π., σελ.
ΠΑΝΤΟΥΛΑΣ Μ., σελ.
ΡΟΝΤΟΥΛΗΣ Α., σελ.
ΣΑΚΟΡΑΦΑ Σ., σελ.
ΣΓΟΥΡΙΔΗΣ Π., σελ.
ΣΙΟΥΦΑΣ Δ., σελ.
ΣΚΥΛΛΑΚΟΣ Α., σελ.
ΣΟΛΔΑΤΟΣ Θ., σελ.
ΣΟΥΡΛΑΣ Γ., σελ.
ΣΤΡΑΤΑΚΗΣ Ε., σελ.
ΤΟΓΙΑΣ Β., σελ.
ΦΙΛΙΝΗ Α., σελ.
ΦΟΥΝΤΟΥΚΙΔΟΥ Π., σελ.
ΦΩΤΙΑΔΗΣ Η., σελ.

Β. Επί Διαδικαστικού θέματος:
ΚΑΚΛΑΜΑΝΗΣ Α., σελ.
ΣΟΥΡΛΑΣ Γ., σελ.

Γ. Επί των επικαίρων ερωτήσεων:
ΑΡΑΠΟΓΛΟΥ Δ., σελ.
ΓΚΑΤΖΗΣ Ν., σελ.
ΚΑΛΑΦΑΤΗΣ Σ., σελ.
ΚΑΜΜΕΝΟΣ Π., σελ.
ΚΑΤΡΙΝΗΣ Μ., σελ.
ΚΟΡΟΒΕΣΗΣ Π., σελ.
ΚΟΥΒΕΛΗΣ Φ., σελ.
ΠΕΤΡΑΛΙΑ-ΠΑΛΛΗ Φ., σελ.
ΤΑΣΟΥΛΑΣ Κ., σελ.
ΧΡΙΣΤΟΦΙΛΟΠΟΥΛΟΥ Π. σελ.
ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ Κ., σελ.


ΠΡΑΚΤΙΚΑ ΒΟΥΛΗΣ
ΙΒ΄ ΠΕΡΙΟΔΟΣ
ΠΡΟΕΔΡΕΥΟΜΕΝΗΣ ΚΟΙΝΟΒΟΥΛΕΥΤΙΚΗΣ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ
ΣΥΝΟΔΟΣ Α΄
ΣΥΝΕΔΡΙΑΣΗ ΡΝΖ΄
Πέμπτη 5 Ιουνίου 2008

Αθήνα, σήμερα στις 5 Ιουνίου 2008, ημέρα Πέμπτη και ώρα 10.30΄ συνήλθε
στην Αίθουσα των συνεδριάσεων του Βουλευτηρίου η Βουλή σε ολομέλεια για
να συνεδριάσει υπό την προεδρία του Α΄ Αντιπροέδρου αυτής κ. ΓΕΩΡΓΙΟΥ
ΣΟΥΡΛΑ.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, αρχίζει η
συνεδρίαση.

......................................................................

Επίκαιρες ερωτήσεις δεύτερου κύκλου:
Θα συζητηθεί πρώτη η τρίτη επίκαιρη ερώτηση με αριθμό 1026/2-6-2008 του
Βουλευτή του Συνασπισμού Ριζοσπαστικής Αριστεράς κ. Περικλή Κοροβέση
προς τους Υπουργούς Μεταφορών και Επικοινωνιών και Περιβάλλοντος,
Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων, σχετικά με τη την προστασία των πεζών κ.λπ..
Η επίκαιρη ερώτηση του κ. Κοροβέση σε περίληψη έχει ως εξής:
«Με αφορμή τη διαδήλωση της 16ης Μαρτίου 2008 της κίνησης για την
προστασία των δικαιωμάτων των πεζών «ΠΕΖΗ», σας γνωρίζουμε τα εξής:
-Σύμφωνα με το άρθρο 39 του Κ.Ο.Κ. οι οδηγοί υποχρεούνται να παραχωρούν
προτεραιότητα στους πεζούς, όπου υπάρχει διάβαση πεζών, κάτι που
παραβιάζεται συστηματικά.
-Οι πεζόδρομοι αποτελούν χώρο στάθμευσης και οδό διέλευσης δικύκλων. Το
ίδιο συμβαίνει και στα πεζοδρόμια, στις πλατείες, τα πάρκα. Είναι
πρόσφατο το θανατηφόρο δυστύχημα στον πεζόδρομο της Οδού Τοσίτσα, όπου
σκοτώθηκε η αρχαιολόγος Ιώ Ζερβουδάκη, που αναδεικνύει την επιθετικότητα
των οδηγών σε χώρους που προορίζονται για τους πεζούς.
-Τα περισσότερα περίπτερα καταλαμβάνουν χώρο πολύ μεγαλύτερο από αυτόν
που προβλέπει η νόμιμη άδειά τους, ενώ το ίδιο γίνεται και με
επιχειρήσεις με τραπεζοκαθίσματα. Δεν υπάρχει σεβασμός στις ράμπες
αναπήρων, που χρησιμοποιούνται τελικά για να ανεβαίνουν οι μοτοσικλέτες
στα πεζοδρόμια. Σύμφωνα με συστάσεις του Ο.Ο.Σ.Α. το πλάτος των
πεζοδρομίων πρέπει να κυμαίνεται στους μη εμπορικούς δρόμους μεταξύ
1,80-2 μέτρων και στους εμπορικούς να ξεπερνάει τα 3-3,50 μέτρα, η
ελληνική νομοθεσία ορίζει ελεύθερο πλάτος διέλευσης το 1,50 μέτρο,
δηλαδή πλάτος πεζοδρομίου πάνω από 2 μέτρα, που ακόμη και αυτό σε
ελάχιστα σημεία της πόλης υπάρχει. Το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., ενώ υπάρχει πρόβλεψη
στον Κ.Ο.Κ. (άρθρο 48), εδώ και σαράντα χρόνια «ξεχνάει» να εκδώσει
σωστές προδιαγραφές για πρόσθετα πεζοδρόμια στις περιπτώσεις που το
πεζοδρόμιο καταλαμβάνεται λόγω έργων.
Ερωτώνται οι αρμόδιοι Υπουργοί:
1. Γιατί δεν προωθείται η πράσινη μετακίνηση στην πόλη (μέσα μαζικής
μεταφοράς, βάδισμα, ποδήλατο), δεν γίνονται ενημερωτικές εκστρατείες
ευαισθητοποίησης της κοινής γνώμης και δεν εφαρμόζονται τα ισχύοντα
διοικητικά μέτρα;
2. Σε ποιες συγκεκριμένες ενέργειες θα προβούν, ώστε να διαμορφωθούν
στις πόλεις και οικισμούς τουλάχιστον οι ελάχιστες διαστάσεις των
πεζοδρομίων;»
Στην ερώτηση του κ. Κοροβέση θα απαντήσει ο Υπουργός Μεταφορών και
Επικοινωνιών κ. Χατζηδάκης.
Κύριε Υπουργέ, έχετε το λόγο.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ (Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Κύριε
Κοροβέση, με ικανοποίηση σημειώνω την ευαισθησία σας για τα θέματα που
θίγετε στην ερώτησή σας. Σας διαβεβαιώνω ότι η Κυβέρνηση κάνει ό,τι
καλύτερο μπορεί για να κινηθεί ακριβώς προς την κατεύθυνση προς την
οποία και εσείς θέλετε να κινηθεί.
Να σας πω πάρα πολύ συγκεκριμένα τι κάνουμε ενδεικτικά μέσα στο χρόνο
που έχουμε. Πρώτα απ’ όλα, χθες η Νομαρχία Πειραιά γνωμοδότησε θετικά
για την επέκταση του τραμ προς τον Πειραιά. Έτσι, μέχρι το 2010 το τραμ
θα πάει προς το λιμάνι. Σε δεκαπέντε μέρες θα ξεκινήσει η διαδικασία για
τις μελέτες, προκειμένου στη συνέχεια να προχωρήσει το δίκτυο του
ηλεκτρικού από την Κηφισιά μέχρι την Εθνική Οδό, με στόχο να πάμε εκεί
μέχρι το 2012. Σε κάποιους λίγους μήνες θα ξεκινήσουμε να παραλαμβάνουμε
τριακόσια είκοσι καινούρια λεωφορεία καθαρά, ντίζελ, της τελευταίας
τεχνολογίας και υποθέτω μέχρι το φθινόπωρο, τέλος του χρόνου θα
ξεκινήσουμε να παραλαμβάνουμε και διακόσια καινούργια λεωφορεία φυσικού
αερίου.
Να πω εδώ κάτι που δεν είναι γνωστό ευρύτερα. Έχουμε την πρωτιά σε
ολόκληρη την Ευρώπη ως Ελλάδα στη χρήση φυσικού αερίου στα μέσα μαζικής
μεταφοράς. Χθες επίσης ανακοινώσαμε ότι θα παραγγείλουμε πιλοτικά την
αγορά εννέα, δέκα λεωφορείων ηλεκτρικών, δηλαδή τρόλεϊ χωρίς κεραίες, τα
οποία θα τα δρομολογήσουμε την Αθήνα και θα κάνουμε και αντίστοιχες
μικρότερες παραγγελίες για δύο άλλες πόλεις της Ελλάδας. Ανακοινώθηκε
επίσης η παραγγελία πιλοτικά ενός λεωφορείου υδρογόνου και ενός
λεωφορείου υβριδικού.
Όλα αυτά γιατί θέλουμε να ενισχύσουμε τις πράσινες μεταφορές. Έχει
συσταθεί και μια επιτροπή στο Υπουργείο Μεταφορών, που ασχολείται με
αυτά τα θέματα και έχει αρχίσει να παράγει συγκεκριμένα αποτελέσματα.
Έτσι κινούμαστε και προς αυτή την κατεύθυνση θέλουμε να συνεχίσουμε.
Επίσης, επειδή ακριβώς κινούμαστε προς αυτή την κατεύθυνση, για τα μέσα
μαζικής μεταφοράς, για τους τακτικούς χρήστες πέραν του ενιαίου
εισιτηρίου που ισχύει πλέον για όλα τα μέσα μαζικής μεταφοράς και μπορεί
να χρησιμοποιηθεί για μιάμιση ώρα, έχουμε και μείωση στις τιμές των
καρτών, έτσι ώστε οι τακτικοί χρήστες, ιδίως οι φτωχότεροι συμπολίτες
μας, να μπορούν να κινούνται με τα μέσα μαζικής μεταφοράς φθηνότερα.
Αυτά ενδεικτικά τα αναφέρω μέσα σε μια σειρά μέτρα που παίρνουμε για να
ενισχύσουμε τα μέσα μαζικής μεταφοράς, τα οποία και εμείς τα θεωρούμε
πράσινα μέσα και προς τα εκεί θέλουμε να στρέψουμε τον κόσμο.
(Στο σημείο αυτό κτυπάει το κουδούνι λήξεως του χρόνου ομιλίας του
κυρίου Υπουργού).
Από κει και πέρα, επειδή πρέπει να αναφερθώ και στα θέματα…
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Θα αναφερθείτε στη δευτερολογία σας,
κύριε Υπουργέ.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ (Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Ίσα-ίσα
για την πληρότητα της απάντησης θα χρειαστώ μερικά δευτερόλεπτα.
Το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε., λοιπόν, λέει τα εξής: «Όσον αφορά το θέμα των
πεζοδρομίων, μέσω της Επιτροπής Προσβασιμότητας, έχει ήδη επεξεργαστεί
σχέδιο νέας απόφασης, με στόχο τη βελτίωση των προδιαγραφών σχεδιασμού
για τα πεζοδρόμια και τις ράμπες για τα άτομα με αναπηρία. Η επεξεργασία
του παραπάνω σχεδίου από την Επιτροπή Προσβασιμότητας βρίσκεται σε
τελικό στάδιο, προκειμένου να τεθεί υπ’ όψιν της πολιτικής ηγεσίας για
να σταλεί στη συνέχεια για θεσμοθέτηση.
Στις προδιαγραφές αυτές προβλέπεται ζώνη διέλευσης πεζών με ελάχιστο
πλάτος ενάμισι μέτρο, οπότε ανάλογα και με τις κυκλοφοριακές
δυνατότητες, καθώς και με την εμπορικότητα της περιοχής, μπορεί να
διαμορφωθεί ελεύθερη ζώνη μεγαλύτερου πλάτους.
Παράλληλα σε σχέδιο απόφασης που επεξεργάστηκε η παραπάνω επιτροπή,
περιλαμβάνονται και οι προδιαγραφές για την διαμόρφωση προσωρινών
πρόσθετων πεζοδρομίων σε περίπτωση κατάληψης των υφισταμένων για την
εκτέλεση έργων».
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Ο αγαπητός συνάδελφος κ. Κοροβέσης έχει
το λόγο.
ΠΕΡΙΚΛΗΣ ΚΟΡΟΒΕΣΗΣ: Κύριε Πρόεδρε, κυρίες και κύριοι συνάδελφοι, κύριε
Υπουργέ, κατ’ αρχάς σας ευχαριστώ για την ευγένειά σας. Βρίσκομαι στη
δύσκολη θέση να μην ξέρω αν είμαι αντιπολίτευση ή συμπολίτευση από την
άποψη ότι εγώ είμαι ένας πεζός και κάθε φορά που περπατάω, κινδυνεύει η
ζωή μου.
Δηλαδή, είμαι μια κατώτερη φυλή που κάθε οδηγός μπορεί να με μουντζώσει,
να με βρίσει.
Θα φέρω ένα παράδειγμα. Μια φορά με κτυπάει κάποιος με τον καθρέφτη και
του λέω: «Δεν προσέχεις;» Μου λέει: «Εσύ να προσέξεις, γιατί εγώ έχω
αυτοκίνητο». Αυτό βέβαια μοιάζει λαϊκισμός αλλά είναι ένα βιωμένο γεγονός.
Τι κάνουμε; Εγώ που μένω στη Κυψέλη για να πάω στο γραφείο μου που είναι
εκεί κοντά πρέπει να περάσω πάνω από στρώματα, καρέκλες, καναπέδες. Δεν
υπάρχει πεζοδρόμιο. Κατεβαίνω στο δρόμο και με βρίζουν.
Εμείς οι πεζοί είμαστε ένα απειλούμενο είδος. Κάποιος πρέπει να μας
προστατεύσει. Υπάρχουν μέτρα τα οποία δεν τηρούνται. Και δεν είναι θέμα
συμπολίτευσης ή αντιπολίτευσης. Είναι τι κάνουμε για ζωή των ανθρώπων
που περπατάνε.
Νομίζω ότι το στοιχείο που θα σας πω είναι σωστό. Ο άνθρωπος είναι
προγραμματισμένος να περπατάει δέκα χιλιόμετρα την μέρα όπως τα σκυλιά.
Και βλέπουμε τώρα με την εμπειρία που έχω από τη Σουηδία ότι βγαίνουν
άνθρωποι που περπατάνε δύο ώρες την ημέρα. Τι θα κάνουμε; Είναι και ένα
πρόβλημα δημόσιας υγείας.
Επομένως, νομίζω ότι όλοι μαζί –και στο σημείο που με θέλετε βοηθό
έρχομαι- να πάρουμε μέτρα εδώ και τώρα, να εφαρμοστεί ο νόμος. Προβλέπει
ο νόμος αλλά κάτι πρέπει να γίνει ειδικά στην Αθήνα αλλά -από ό,τι
γνωρίζω- και στην επαρχία, καθώς το μοντέλο της Αθήνας το έχουμε
μεταφέρει παντού.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Το λόγο έχει ο Υπουργός.
ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΧΑΤΖΗΔΑΚΗΣ (Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών): Κρατώ
αυτό που είπατε, «όλοι μαζί». Και ξέρετε, αν κάποτε σταματούσαμε να
είχαμε αυτήν την αντίληψη ότι εμείς είμαστε οι καλοί και σεις οι κακοί
και αντιστρόφως, θα μπορούσαμε σε αυτήν εδώ την Αίθουσα να κάνουμε πολύ
πιο παραγωγικές συζητήσεις κρατώντας ο καθένας τις διαφορές του. Και
πραγματικά πιστεύω ότι μερικά θέματα ξεπερνάνε τα κόμματα και μας
αφορούν όλους ως πολίτες, αφορούν την νοοτροπία μας.
Πραγματικά πιστεύω, κύριε Κοροβέση, ότι δεν θα αλλάξει η Ελλάδα, αν δεν
αλλάξουμε όλοι εμείς και πρώτα από όλους εμείς οι πολιτικοί που έχουμε
και μεγαλύτερες ευθύνες.
Δυστυχώς συμφωνώ μαζί σας για αυτά που έχετε πει για τους πεζούς και τα
βιώνω και εγώ. Δεν είναι θέματα βεβαίως της δικής μου αρμοδιότητας με
την έννοια του Υπουργείου Μεταφορών. Είναι όμως κάτι που αφορά την
Κυβέρνηση και αφορά και εμένα ως μέλος.
Ακούσατε την απάντηση που δίνει το Υ.ΠΕ.ΧΩ.Δ.Ε. και πιστεύω ότι είναι
μια ικανοποιητική απάντηση που κινείται προς θετική κατεύθυνση. Ωστόσο
θα πρέπει όλοι μαζί να ευαισθητοποιηθούμε και να κάνουμε κάτι παραπάνω
για το συγκεκριμένο θέμα -τα κόμματα, η Τοπική Αυτοδιοίκηση, η κοινωνία
των πολιτών- και να μην μείνουμε στα λόγια.
Πρέπει να ξέρετε ότι από τη δική μας την πλευρά, εκτός από αυτά που σας
είπα προηγουμένως, θα προωθήσουμε και ένα πρόγραμμα ποδηλατόδρομου και
στην Αθήνα και σε επαρχιακές πόλεις σε συνεργασία με την Τοπική
Αυτοδιοίκηση και θα το χρηματοδοτήσουμε εμείς από το Υπουργείο
Μεταφορών. Παράλληλα αυτήν την ώρα είναι σε εξέλιξη πρώτον, μια καμπάνια
του δικού μας Υπουργείου σε όλα τα Μέσα Ενημέρωσης που από τη μια αφορά
τα μέσα μαζικής μεταφοράς τα οποία σημειώνουμε ότι είναι «πράσινα» και
πρέπει να τα χρησιμοποιούν περισσότερο οι πολίτες και δεύτερον, μια
ειδική καμπάνια για τους λεωφορειόδρομους για τους οποίους σημειώνουμε
την ανάγκη να σεβόμαστε την προτεραιότητα των μέσων μαζικής μεταφοράς,
γιατί πάρα πολλοί οδηγοί όπως ξέρετε δυστυχώς δεν το κάνουν και γι’ αυτό
το λόγο έχουμε τις λεωφορειολωρίδες χωρίς να έχουμε τα αντίστοιχα
αποτελέσματα.
Δεσμεύομαι πάντως απέναντι σας και στη Βουλή να μπορούμε να δουλέψουμε
μαζί έτσι ώστε να δούμε συγκεκριμένα ποια βήματα μπορούμε να προωθήσουμε.
ΠΡΟΕΔΡΕΥΩΝ (Γεώργιος Σούρλας): Ευχαριστούμε κύριε Υπουργέ.
......................................................................


Ο ΠΡΟΕΔΡΟΣ ΟΙ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΣ