Κίνηση για την προστασία των δικαιωμάτων των πεζών

Ημερομηνία & Ώρα: 
Πέμπτη, 12 Μαρτίου, 2015 - 12:00

Την Πέμπτη 12 Μαρτίου, εκπρόσωποι του συλλόγου ΠΕΖΗ συναντήθηκαν με το Δήμαρχο Χαλανδρίου, Συμεών Ρούσσο, στο γραφείο του.

Η συνάντηση ξεκίνησε από περιγραφή των προβλημάτων στην κίνηση των πεζών, όπως τα βλέπει ο σύλλογος ΠΕΖΗ, δηλαδή τα εμπόδια πάνω στα πεζοδρόμια (φύτευση, στάσεις, σκουπίδια), η κατάληψη χώρων πεζών από οχήματα και τραπεζοκαθίσματα, κ.λ.π.

Ο δήμαρχος με τη σειρά του περιέγραψε τα μεγάλα προβλήματα του δήμου. Χαρακτήρισε το Χαλάνδρι οτι δίνει την "εικόνα εγκατελειμμένης πόλης." Ανέφερε ως μείζονα προβλήματα του δήμου:
- Την εύρεση χώρου στάθμευσης των απορριματοφόρων.
- Τη δημιουγία σταθμού μεταφόρτωσης απορριμάτων, ώστε να μειωθούν οι διαδρομές στο ΧΥΤΑ, οι οποίες καταλαμβάνουν τα 2/3 του χρόνου των οδηγών (4 από τις 6 ώρες της βάρδιας).
- Αδειοδότηση δημοτικών εγκαταστάσεων, πολλές από τις οποίες δεν έχουν άδεια. Χαρακτηριστικά αναφέρθηκε η ύπαρξη αρκετών παιδικών χαρών σε οικόπεδα άγνωστης ιδιοκτησίας.
- Συντήρηση. Αναφέρθηκε 8-μηνη διαδικασία για την προμήθεια υλικών (όπως λάμπες, ή υλικό ασφαλτόστρωσης), με αποτέλεσμα ο δήμος να μην έχει βασικά υλικά συντήρησης και να αναγκάζεται να δανείζεται από άλλους δήμους. Επίσης αναφέρθηκε η έλλειψη προσωπικού συντήρησης. Για παράδειγμα μέχρι πριν λίγες εβδομάδες υπήρχε μόνο ένας οικοδόμος στο δήμο και τώρα δεν υπάρχει κανένας. Δεν έχουν προμηθευτεί κάδοι σκουπιδιών από το 2007. Οι υπάρχοντες κάδοι επισκευάζονται με τη συνεργασία ενός σιδερά του δήμου και ενός εθελοντή συνταξιούχου σιδερά, οι οποίοι έχουν επισκευάσει 150 κάδους.

Τα καινούργια έργα έχουν μπλοκάρει σε όλους τους δήμους, γιατί δεν έχει διασαφηνιστεί καινούργια νομοθεσία από πέρισι για το πώς γίνονται οι διαγωνισμοί.

Ο δήμαρχος έχει κάνει και συνεχίζει να κάνει τοπικές συνελεύσεις σε διάφορες γειτονιές, όπου περιγράφει τα προβλήματα και τα θέματα του δήμου στους δημότες. Την Κυριακή θα γίνει μια τέτοια συνέλευση στο Πολύδροσο.

Προτεραιότητες του δήμου είναι:
1. Η αντιμετώπιση της ανθρωπιστικής κρίσης.
2. Τα μεγάλα τεχνικά θέματα:
α. Σχέδιο πόλης (και εύρεση απαραιτήτων χώρων),
β. Εξοπλισμός
γ. Καθαριότητα
3. Συντήριση, αδειοδότηση

Ο δήμος έχει μειώσει τα δημοτικά τέλη στα σπίτια (-13%) και στα μικρά καταστήματα (-8%) και τα έχει αυξήσει στις μεγάλες επιχειρήσεις (+25%). Οι επιχειρήσεις όμως έχουν μηνύσει το δήμο γι' αυτή την αύξηση.

Σε ερώτηση από ΠΕΖΗ για το τι κάνουν οι πεζοί όταν τραυματίζονται λόγω κακοτεχνίας στο πεζοδρόμιο, ο δήμαρχος απάντησε οτι το πεζοδρόμιο είναι ευθύνη του ιδιοκτήτη. Ο δήμος όμως μπορεί να στειλει κάποιο σημείωμα στον ιδιοκτήτη αν βρει οτι το πεζοδρόμιο είναι επικίνδυνα κατασκευασμένο. Ρωτήσαμε τι μπορούμε να κάνουμε για να συνεργαστούμε με το δήμο σ' αυτό το θέμα. Αργότερα προτάθηκε η καταγραφή προβλημάτων και η υποβολή τους στο γραφείο δημάρχου.

Σχετικά με τα θέματα πεζών:
- Ο δήμαρχος άφησε να εννοηθεί οτι τα παραπάνω προβλήματα είναι τόσα πολλά και έχουν τόσο μεγάλη προτεραιότητα που δεν υπάρχει δυνατότητα να αντιμετωπιστούν τα θέματα των πεζών.
- Για την παράνομη στάθμευση δεν μπορούν να κάνουν τίποτα χωρίς δημοτική αστυνομία. Πολλές φορές καλεί ο δήμος την τροχαία και δεν έρχεται.
- Ο Δήμαρχος έχει πάρει πρωτοβουλία στην ΚΕΔΕ για να αιτηθεί η επανασύσταση της δημοτικής αστυνομίας από τα αρμόδια υπουργεία. Το Χαλάνδρι είχε 17 δημοτικούς αστυνόμους, που έγραφαν κλήσεις αξίας 1 εκατομμυρίου ευρώ ετησίως, από τα οποία πληρώνονταν το 250.000 ευρώ (το 1/4). Η μισθοδοσία των δημοτικών αστυνόμων κόστιζε 12.000 ευρώ για κάθε άτομο, επομένως τα έσοδα ήταν μεγαλύτερα από τα έξοδα της δημοτικής αστυνομίας.
- Εγινε πρόσφατα μια διαγράμιση στους πεζόδρομους για να οριοθετηθούν οι χώροι για τα τραπεζοκαθίσματα και οι χώροι που πρέπει να είναι απαραιτήτως ελεύθεροι για την κίνηση των πεζών. Επιβλήθηκε και ένα πρόστιμο 5.000 ευρώ σε κατάστημα που δεν συμμορφώθηκε.
- Ο δήμαρχος υποστηρίζει την πεζοδρόμηση του κέντρου Χαλανδρίου. Για να γίνει αυτό όμως πρέπει:
α. να γίνουν περιφερειακοί χώροι στάθμευσης.
β. να ενισχυθούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς και οι ποδηλατόδρομοι, ιδιαίτερα μεταξύ των σταθμών μετρό και του κέντρου.
γ. να εφαρμοστεί η ελεγχόμενη στάθμευση
- Σε ερώτηση για το αν μπορεί να δοθεί σε κάποιον αντιδήμαρχο η αρμοδιότητα της βιώσιμης κινητικότητας ο δήμαρχος απάντησε οτι οι αρμοδιότητες των αντιδημάρχων ορίζονται με νόμο και οτι η αρμοδιότητα είναι κυρίως της τεχνικής υπηρεσίας.